loading...
همه چی پیدا میشه
محمد بازدید : 618 چهارشنبه 11 فروردین 1389 نظرات (1)

طراحی داخلی اتاق کودک


kh1.jpg 

جگونگی تزینات داخلی اتاق کودک

معمولاًچگونگی تزیین اتاق کودک و چیدمانوسایل در آن، به عنوان یکی از دل مشغولیها و سرگرمیهای خانم خانه قرار میگیرد و عرصه بسیار جالبی برای خواستهای عاطفی خانواده می باشد. مهمتریننکته ای که باید برای ایجاد آرامش در اتاق کودک در نظر گرفته شود این استکه همان طور که کودک به تدریج رشد می کند، باید وسایل اتاقش نیز انعطافلازم با این رشد را داشته باشند . قبلاً گفته بودیم که قد انسان را به طورمتوسط ۱۷۰ سانتی متر در نظر می گیرند اما انسانی که ما در اینجابا او سر وکار داریم دراین مقوله نمی گنجد و باید این استاندارد را در مورد اوفراموش کنیم . قد کودک تقریباً هر روز و هر هفته رشد می کند. بنا براینباید وسایلی که برای او تهیه می کنیم انعطاف لازم را داشته باشند.اشتباهیکه گاهی بعضی از خانوادها مرتکب می شوند این است که بر اساس سلیقه و علایقخود وسایلی را تهیه می کنند که فقط برای مدت کوتاهی قابل استفاده است و یااینکه کودک را مجبور به استفاده از وسایلی می کنند که با ابعاد فیزیکی اوتناسبی ندارد . اما باید دقت شود که وسایل مورد استفاده کودک در شکل گیریشخصیت و تربیت او تأثیر به سزایی دارند و باید در انتخاب آنها دقت فراوانیمبذول شود .

به طور کلی فرم و اندازه اتاق بچه باید بستهبه استفاده کننده ء آن قابل انعطاف باشد . معمولاً مشکل اصلی خانواده هااین است که اتاق بچه مطابق با سلیقه پدر و مادر آماده می شود . استفاده ازرنگهای متضاد در اتاق کودک ممکن است در بعضی از حالات برای او خیلی جالبباشد اما در مواقع دیگرکودک نیاز به رنگهای آرام بخش دارد. دانستن و رعایتاین مسایل مستلزم آن است که مادران آموزشهای لازم در این زمینه را دیده وبا شخصیت و روحیات کودک خود در سنین مختلف آشنا شوند . تزئین اتاق کودکباید مهیج و فانتزی باشد. اولین چیزی که باید در دکوراسیون بندی اتاقکودکتان به آن توجه داشته باشید، این است که این تزئینات باید مطابق با سنو روحیه کودکانتان انجام گیرد. نباید اتاق فرزند ۳ ساله تان را مثل اتاقدختر ۱۳ ساله تان تزئین کنید. البته منظور این نیست که باید هر سال بابالا رفتن سن فرزندتان تزئین اتاق او را به هم بزنید. منظور این بود کهباید اتاق کودکان را با توجه به گروه سنی آنها دکوربندی کنید.

kh2.jpg

دمای اتاق کودک

از مسایل مهم دیگر در اتاق کودک تعیین میزانسرما و گرمای این اتاق است . گاهی دیده شده است که وقتی پدرو مادر شخصاًاحساس سرما و یا گرما می کنند تصور می کنند که کودک هم همین احساس را دارد.در صورتی که شاید این موضوع در موردکودک صدق نکند .میزان گرما و سرمایاتاق بچه باید متناسب با وضعیت جسمی خود کودک تنظیم شود.

kh3.jpg

خصوصیات کلی اتاق کودک

اصولاً بهتر است محل استقرار اتاق کودک درنمای جنوبی ساختمان باشد تا از نور خورشید بر خوردار گردد . وسایل گرمازادر اتاق کودک نباید به هیچ وجه در دسترس او قرار داشته باشند .
میز کار ، میزبازی، وسایل بازی و تخت خواب کودک باید از مواد و وسایلطبیعی تهیه شده باشند نه از وسایل مصنوعی. زیرا بچه هابه طور مداوم درتماس مستقیم با این وسایل هستند . اصولا ً بچه ها خیلی زیاد عرق می کنندوگاهی برای مدت طولانی تن برهنه خود را به وسایل می چسبانند . گفته می شودبیماریهای سرطانی گاهی در اثر ارتباط تن برهنه کودک با وسایل و امکاناتپلاستیکی و ایجاد تعریق بین آنها شکل می گیرد که ممکن است سالها بعدبروزکند. بهترین جنس برای وسایل کودک، وسایل چوبی هستند .

رنگ و فرم وسایلی که بچه ها از آنها استفادهمی کنند در تعیین و شکل گیری شخصیت آنها نقش مهمی دارد . با توجه به تفاوتسلیقه دختران و پسران رنگ و فرم مورد استفاده برای کودکان دختر و پسر نیزتفاوت می کند . دختران بیشتر به رنگهای صورتی و لیمویی وپسران به رنگ هایآبی روشن و خاکستری علاقمند می باشند . در کنار این رنگها معمولاً کودکاناز دیدن رنگهای متضاد نیز خوشحال می شوند و به سمت آنها جذب می شوند .

از آنجا که هر کودکی قیافه و خصوصیات خاص خودرا دارد.علایق و سلیقه های آنها نیز متفاوت است . نبایدبه اشتباه تصور شودکه علایق کودکان با یکدیگر و یا با علایق ما مشترک است . در نظر گرفتنتنوع وسایل و امکانات در اتاق کودک به دلیل استفاده طولانی مدت از اهمیتبسیاری برخورداراست .

کودکان به نقاشی و حجم سازی بسیار علاقمند میباشند و دوست دارند وسایلی را که در اختیار دارند رنگی کنند، مثل نقاشیکردن روی دیوارهای اتاقشان .گاهی این مسئله باعث ایجاد اضطراب و نگرانی درخانواده ها می شود. اما باید دقت نمود که کودکان را از انجام این کار نهینکنیم .و فضای لازم را برای انجام این کار برای او فراهم کنیم .به طور کلیآشنایی با روانشناسی کودکان و چگونگی تزیین اتاق آنان مسئله بسیار مهمیاست به طوریکه شاید بتوان گفت ارتباط بسیار زیادی بین تزیین اتاق کودک واصلاح جامعه وجود دارد.

kh4.jpg

رنگ های متناسب برای اتاق کودک

 ببینید کودکتان به چه رنگی علاقه دارد. اگرهنوز سنشان به حدی نرسیده که بتوانند به خوبی صحبت کنند، یک جعبه مدادرنگی در جلویش بگذارید تا خود یکی از رنگ ها را که دوست دارد انتخاب کند.کودکان بزرگتر خود می توانند به شما بگویند که دوست دارند رنگ اتاقشان چهرنگی باشد. یادتان باشد که اولویت با علاقه ی خود بچه هاست.

سعی نکنید مدل و رنگ دلخواه خودتان را به زوربه بچه ها تحمیل کنید. شخصیت آنها از همین سنین شکل می گیرد و اتاقشان میتواند آینه ی خوبی برای نشان دادن شخصیتشان باشد. البته منظورم طرح و رنگهای غیرمعقول آنها نیست. باید محدودیت تعیین کنید اما باز آنها را درانتخابشان آزاد بگذارید.

kh5.jpg

اتاق کودکتان را با ابتکار تزئین کنید

از تخیل و ابتکارتان استفاده کنید و ازکودکتان نیز برای رنگ کردن اتاق ها کمک بخواهید. دیوارهای اتاق می تواندبه طرز مبتکرانه ای با نقاشی های کودکتان تزئین شود. می توانید از آلبومها و عکس های ویژه در مجلات و اینترنت در این زمینه کمک بگیرید. دکوپاژنیز برای خلق یک اتاق رویایی و خاص برای کودکتان کار جالبی است.

kh6.jpg

مبلمان اتاق کودک

 با وجود طراحی های جالب و خاص برای مبلماناتاق کودک موجود در بازار، کار شما کمی ساده تر شده است. می توانید اتاقدخترتان را مثل اتاق پرنسس ها صورتی و رمانتیک تزئین کنید. می توانید اتاقپسرتان را شکل قهرمانان یا اتوموبیل سواران طراحی کنید که مثلاً تختخوابشبه شکل ماشین مسابقه باشد. و یا بسیاری طرح های دیگر که مطابق با علاقه وروحیه کودکتان نیز باشد. دقت کنید که بسیاری از اثاثیه اتاق را خودتان نیزمی توانید بسازید. پس زیاد تو خرج نمی افتید.

kh7.jpg

محمد بازدید : 477 چهارشنبه 11 فروردین 1389 نظرات (0)

روی علامت مثبت خیره شوید! دایره چشمک زن را چه رنگی میبینید؟



برای چند لحظه به نقطه سیاه وسط عکس زیر خیره شوید.خواهید دید که هاله دور آن از بین خواهد رفت

برای چند لحظه به نقطه سیاه وسط تصویر خیره شوید، خواهید دید که نقاط رنگی اطراف آن ناپدید می شوند!

به وسط عکس نگاه کنید و سرتون رو جلو و عقب ببرید

به وسط عکس نگاه کنید و سرتون رو جلو و عقب ببرید

۵ ثانیه به این شکل خیره بشین. اگر دیوانه نشدین میبینین که کمانها به تدریج از بین میرن و دوباره به عنوان قطعه ای از یک کمان دیگه شکل می گیرن.

ایا میتونید نقاط سیاه رو بشمارید؟

خب در عکس زیر خطوط بین مربعهای سیاه و سفید صاف هستن یا کج؟

به نظر شما خط های عمودی مواری اند

این دو خط هم طبیعتا باید موازی باشند ولی چشم ما چیز دیگری می‌گوید

ایا این خطوط موازی اند؟

در عکس زیر آیا مار پیچ می بینید؟

یا تصویر زیر می چرخد و موج میزند؟

فکر میکنم همتون ایجاد موج روی این تصویر رو دیدید

چشمهایتان رو عکس بچرخانید؟

باورتون میشه که همه این خطها کاملاً موازیند!!!

چشم هاتون رو روی عکس بچرخونید

نشانگر موس رو وسط شکل زیر قرار بدین و به آرومی بالا و پائین ببرین. خواهید دید که چه موج زیبائی بین گلها ایجاد میشه!!

چشمهایتان رو عکس بچرخانید؟ چه اتفاقی میافتد؟ عکس تکان نمی خورد؟

محمد بازدید : 656 چهارشنبه 11 فروردین 1389 نظرات (0)

لینکهای جدید :font>
آلبوم غزلك:




دانلود كل آلبوم در يك فايل زيپ : دانلود




آلبوم گلابتون:



دانلود كل آلبوم در يك فايل زيپ : دانلود



آلبوم جون من و جون شما:



دانلود كل آلبوم در يك فايل زيپ : دانلود



آلبوم نقره داغ:



دانلود كل آلبوم در يك فايل زيپ : دانلود




آلبوم پسرم:



دانلود كل آلبوم در يك فايل زيپ : دانلود




آلبوم پسراي مشرقي:



دانلود كل آلبوم در يك فايل زيپ : دانلود




آلبوم معبد:



دانلود كل آلبوم در يك فايل زيپ : دانلود font>


محمد بازدید : 662 چهارشنبه 11 فروردین 1389 نظرات (0)
   sale no mobarak

مدل بلوز زیر کت با یقه ی گل ۲۰۱۰
girlsmod.mihanblog.com

girlsmod.mihanblog.com


مدل پیراهن مهمانی
girlsmod.mihanblog.com
مدل دکلته کوتاه ۲۰۱۰
 
girlsmod.mihanblog.com
وای چه گردنبند شیکی
 
girlsmod.mihanblog.com
مدل لباس مجلسی دکلته
 
girlsmod.mihanblog.com
مدل بلوز و دامن شیک ۲۰۱۰
girlsmod.mihanblog.com
 
مدل لباس روز ۲۰۱۰
 
girlsmod.mihanblog.com
مدل لباس شب آستین حلقه ای
 
girlsmod.mihanblog.com
مدل لباس شب ۲۰۱۰
 
girlsmod.mihanblog.com
مدل لباس شب بلند شیک ۲۰۱۰
 
girlsmod.mihanblog.com
مدل لباس شب مجلسی ۲۰۱۰
 
girlsmod.mihanblog.com
 
مدل لباس شب بلند قرمز
girlsmod.mihanblog.com

تعداد صفحات : 10

درباره ما
Profile Pic
سلام عزیزان به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم مطالب خودتان را پیدا کرده باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 57
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 168
  • بازدید ماه : 152
  • بازدید سال : 1,505
  • بازدید کلی : 85,695
  • کدهای اختصاصی
    درصورت نبودن عکس یا مطالب خودتان به من اطلاع دهید متشکرم